dijous, 2 de maig del 2013

Dia de la mare

Aquest diumenge 5 de maig és el dia de la mare, per això a continuació us presentem contes per llegir amb els fills que us poden agradar.
En Bru necessita una abraçada de David Melling (Ed. Baula), ens presenta en Bru, un ós que es lleva amb la necessitat de rebre una abraçada i surt a buscar-la. Li agraden les abraçades grans, altes, molsudes, calentes, tendres...En Bru busca i busca abraçades fins que una llebre l'ajuda a trobar l'abraçada que més li agrada. Qui li farà aquesta abraçada?

I si en Bru buscava una abraçada, la protagonista del següent conte busca petons. La Reina dels petons de Kristien Aertssen (Ed. Corimbo) ens parla d'una princesa que busca la reina dels petons, i un dia al matí agafa l'avió per anar-la a cercar. Sense èxit, torna cap a casa on la seva mare l'espera per fer-li una muntanya de petons. 
En La meva mare és màgica de Carl Norac i Ingrid Godon (Símbol Editors) ens trobem amb una mare màgica. 
Quan tinc malsons, fa fugir els monstres;
quan em faig mal, em fa un petó a la ferida i se'm cura,
quan li dic un secret a l'orella, l'endevina abans que l'acabi d'explicar...
Això és màgia.
En Francesc és un nen que sempre vol que la mare li expliqui contes i estigui al seu costat a l'hora de dormir. Però en Francesc no s'adorm, i la mare, després de treballar tot el dia i explicar molts contes, a vegades s'adorm dreta al llit.
Un dia en Francesc agafa un refredat molt fort i ha d'anar a l'hospital. Poc que s'imagina qui apareixerà un matí a l'habitació. Descobreix-ho a Mamitis de Josep-Francesc Delgado i Mercè Aranega (Ed. Baula).
I també tenim contes per la mare de la mare:
La meva àvia és una estrella de Carl Norac i Ingrid Godon (Símbol Editors) ens parla d'una gran àvia:
M'encanta tenir una àvia que és una estrella.
És la millor jugant a fet i amagar i en les guerres de coixins,
i fa anar el seu carro del supermercat tan de pressa que sembla que voli!
La meva àvia és una gimnasta, una agent secreta, i és molt bromista...
I jo sóc el seu reiet.
I la teva àvia? També és una estrella?
I si us passeu per la llibreria en trobareu molts més dedicats a la mare!